התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

הזול זה היקר החדש?

הזול זה היקר החדש?

אתם בטח מכירים את כל המשפטים האלו של 'תקנה בזול, תשלם ביוקר' ,' אני לא מספיק עשיר כדי לקנות בזול' ועוד.

כעסקים אנחנו כמובן מעדיפים להאמין למשפטים האלו ולתמחר את המוצרים שלנו בהתאם/
כלקוחות  קצת פחות, והיות שכעסקים יש לנו צורך לרכוש לא מעט שירותים ומוצרים עסקיים כדאי להבין איך מזהים מתי הזול הוא שווה לנו ומתי ממש לא כדאי.

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות כדי לקבל החלטה נבונה, היא להבין מה טווח המחירים לשירות/ מוצר שנרצה לקנות, כמעט לכל דבר אפשר למצוא מחירון בגוגל.

צריך לדעת גם ממה מורכב המחיר שאנחנו משלמים עליו: זמן עבודה, עלויות המוצר והשירות שסביבו, מקצועיות, מותג ועוד.

אחרי שאנחנו יודעים מה טווח המחירים ומוצאים בכל זאת שירות/מוצר שבאופן משמעותי הוא זול מטווח המחירים המקובל אנחנו צריכים להבין למה? והאם זה 'הזול שהוא הביוקר', או באמת זו ההזדמנות שלנו.

5 סיבות לבדיקת תמחור זול

נצא מנקודת הנחה, שאף אחד לא רוצה להפסיד עלינו חוץ מאלו שלא מעריכים את עצמם , אגב זה לא אומר הרבה על המוצר שלהם, יכול להיות שהוא דווקא איכותי מאוד וחוסר ההערכה העצמית שלהם נובעת מפרפקציוניזים.

זו כמובן הסיבה הראשונה שיכולה לגרום למוצר / שירות להיות זולים במיוחד ואז יתכן וזו ההזדמנות שלנו, צריך לבדוק מה אומרים הלקוחות הקודמים שלו, אפשר להסתכל האם יש עליו המלצות בגוגל, בפייסבוק או כאן באינדקס העסקים Check Me In. אפשר גם תוך כדי שיחה להבין מהי מידת המומחיות שלו בתחום הזה, האם בשיחה קיבלת מספיק פתרונות לצורך שלך, האם הפתרונות יצרתיים, שונים מהרגיל, האם קיימים עלויות הנלוות לשירות ועוד.

הסיבה השניה שיכולה לגרום לתמחור זול יחסית- זה הוותק של העסק, עסק חדש לעיתים שווה לו להתחיל מתמחור נמוך כדי לשפר את המקצועיות שלו ולאסוף המלצות. גם כאן זו יכולה להיות ההזדמנות שלך, צריך לבחון עד כמה התקשורת בינכם ברורה ויעילה, האם הוא משדר לך מחויבות למקצועיות, והאם הפתרונות שהוא מציע מספקים אותך.

הסיבה השלישית לתמחור זול- זה שירות/ מוצר שבנוי על מודל רווח אחר ממה שמקובל באותו התחום. בעל העסק זיהה שאפשר לבנות אחרת את הרווח ולכן הוא מציע לך את אותו פתרון ואף יעיל יותר, במחיר טוב יותר עבורך, שווה לקפוץ על העגלה.

הסיבה הרביעית לתמחור זול – זה שוק שבנוי על תמחור רגשי, כל בעל עסק בתחום מגדיר מחיר אחר ואין סיבה אמיתית לשינויי המחיר. איך תזהו שוק כזה – מחירונים עם טווח מחירים רחב מידי, אין מחירון לתחום, פערים גדולים מידי. במקרה הזה אם השירות המוצע מתאים לצרכים שלכם ואתם סומכים על בעל העסק אז לכו על זה.

הסיבה החמישית- היא שירות חלקי בלבד הנושא את אותו הכותר כמו אחרים המציעים שירות מלא במחיר מלא. לדוגמא מעצב גרפי שיוצר לוגו מסמלים קיימים. איש יח"צ שרוכש בשבילך כתבות , השירות שלו זול עבורך אבל צריך גם לשלם אח"כ על כתבות. איך מוודאים שהשירות הזול הוא לא רק כי הוא שירות חלקי? מבררים את פרטי ההצעה לעומק, ובודקים מה מקובל להציע בתחום הזה. במקרה הזה שווה לנצל את ההזדמנות רק אם גם העסק שלך צריך את השירות החלקי והלא מלא.


אולי יעניין אותך:


ועוד כמה מילים אישיות

כמנהלת מור אופשיין, מערכת מידע והזדמנויות לבעלי מקצוע ועסקים שיש בה למעלה מ- 2000 הזדמנויות שונות. נתקלתי בכל מגוון האפשרויות, נתקלתי גם בעסקים שמציעים שירות יקר רק כדי שיחשבו שהם מקצוענים וכאלו שמציעים שירותים חדשנים וזולים כי הם בנויים על מודל רווח אחר.

הנטיה הטבעית שלנו היא לבחור מוצרים בטווח המחירים הבינוני או היקר. זו נטיה בעיקר רגשית היות שאין לנו את הכלים לבחון את איכות המוצר / השירות המוצע לנו. אבל זה לא תמיד שווה לנו ולכן כדאי לעשות חשיבה מחודשת כאשר רואים מוצרים זולים יותר.

שימו לב לנקודה נוספת, לעיתים אנחנו בוחרים לקנות מוצר/ שירות עסקי יקר, רק כדי להרגיש שאנחנו עושים משהו עם העסק שלנו, עושים משהו לטובת הקידום שלו. צורת רכישה זו היא כמובן לא מה שיקדם לנו את העסק. מה שאנחנו צריכים לעשות לפני כל  רכישה עסקית, זה הגדרת מטרות ומתוך כך מציאת הפתרונות היעילים ביותר שמתאימים לתקציב העסקי שלנו

בהצלחה ורכישות יעילות.

רות זיו – יזמת מור אופשיין – מרחב מידע והזדמנויות לעסקים.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *