התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

הכנה לוועדה רפואית ביטוח לאומי

הכנה לוועדה רפואית ביטוח לאומי

הכנה לוועדה רפואית בביטוח לאומי היא שלב נדרש בדרך לקביעת אחוזי נכות. הוועדה קשוחה, הזמן קצר והפציעה מכאיבה – הכנה נכונה ומוקדמת לוועדה הרפואית תגרום לכם להגיע ממוקדים, נחושים ובטוחים בעצמכם לוועדה – וכך להעלות את הסיכויים שלכם לקביעת נכות גבוהה ככל שניתן. איך עושים זאת? הנה כמה דרכים:

הועדה רפואית מורכבת מרופאים ופקיד של המוסד לביטוח לאומי, ותפקידה לקבוע את דרגת הנכות שלכם ע"י קביעת אחוזי נכות – אחוזים המגלמים את חומרת הפציעה ועל פיהם נקבעים סכומי הפיצויים. במהלך הוועדה מראיינים הרופאים את הנפגע בנוגע לנסיבות התאונה ולאחר מכן יעבור הנפגע בדיקה גופנית כדי לבדוק את מצבו הרפואי.

הועדה רפואית ביטוח לאומי ידועה בקשיחות שלה, ובכלל – ביטוח לאומי הוא מוסד שלא תמיד בא לקראת האזרח, ולפעמים הוא מתגלה כמנוכר ומנותק.

הוועדה עצמה מאד קצרה, ולכן צריך להיות ממוקדים ולהעביר את המסר בצורה ברורה.

כאשר הפציעה קשורה למספר תחומים רפואיים, יש לוודא כי הנפגע נבדק ע"י הרופאים הרלוונטים.

הכנה לוועדה רפואית ביטוח לאומי – איך להתכונן?

  1. ייעוץ עם עורך דין

מומלץ להיוועץ בעורך דין בסמוך לקרות האירוע. עורך דין מומחה וטוב מכיר את ההליכים מול המוסד לביטוח לאומי והוא יוכל להדריך אתכם בצעדים שעליכם לנקוט, מה עליכם לומר בוועדה ובאיזה צורה להציג את הטענות שלכם. כמו כן, במידה ואתם בוחרים בעורך הדין לייצג אתכם הוא יתלווה אליכם לוועדה הרפואית.

עורך דין שרית גרטנר יצחק היא עורך דין מומחה בתביעות לביטוח לאומי, אשר ייצגה בעברה את חברות הביטוח כך שהיא יודעת איך מתנהל הצד השני ואיך להתמודד עם טענותיהם.

  1. הביאו את התיעוד הרפואי שטרם הוגש לביטוח לאומי

כדאי להכין בבית את כל המסמכים מבעוד מועד, וערכו רשימה עם כל הטענות שלכם והליקויים שאתם רוצים להציג. אם אתם צריכים להגיש מסמכים רפואיים נוספים, סדרו אותם בצורה שתאפשר לוועדה הרפואית לעיין בהם בצורה נוחה 

  1. מלאו את הטפסים כהלכה

הכנה לוועדה רפואית ביטוח לאומי מתחילה כבר בשלב הגשת התביעה. שימו לב לצורה בה אתם ממלאים את הטפסים: הצגה מסודרת של הטענות שלכם, תיאור מדויק, מפורט וברור של השתלשלות העניינים וצירוף של כל המסמכים הרפואיים הנצרכים יבטיחו לכם ועדה רפואית קלה יותר: כאשר מהצד שלכם תגיעו מוכנים ומסודרים, כך גם ינהגו כלפיכם חברי הועדה.

  1. אל תלחצו

הגיעו רגועים לוועדה. לחץ יכול לגרום לכם להגיד דברים שלא רציתם או להתנהל בצורה שלילית, לכן כדאי להגיע מפוקסים אבל גם נינוחים לוועדה.

גלו מהם זכויות נפגעי עבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *