התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

כיצד מתמודדים עם סכסוכי ירושה בין אחים

כיצד מתמודדים עם סכסוכי ירושה בין אחים

תאמינו או לא אבל רוב האחים, שהם היורשים הטבעיים ברוב המקרים של מות ההורים- לא מעוניינים לריב על הירושה. אך ישנם מקרים בהם צד אחד נפגע או מרגיש שנעשה לו עוול ומעוניין להגיש התנגדות לצוואה ולשנות אותה, וצד אחד לא מוכן. ישנם גם מקרים בהם מתחילים לריב על החלוקה בטענה שהיא לא הוגנת ומהר מאוד משפחה קרובה ואוהבת הופכת למחנות שנלחמים זה בזה.

ונשאלת השאלה- האם אי הסכמה עם הצוואה חייב להביא למצב של סכסוך? ואם ההתנגדות של צד אחד היא בלתי נמנעת, כיצד מתמודדים עם סכסוכי ירושה בין אחים בכל זאת?

כיצד מתמודדים עם סכסוכי ירושה בין אחים?

לא צריך לחכות עד מותם של ההורים בכדי לגלות במקרה או שלא במקרה שכבר יש צוואה ושלא כל היורשים- לרוב האחים ילדיהם של בני הזוג כותבי הצוואה- לא מרוצים ממה שכתוב בה ומאופן החלוקה.

לא חסרים מקרים בהם ישנו ילד אהוב יותר או מוצלח יותר בעיני הוריו והם מחליטים להוריש לו יותר, או להיפך- ילד שהצליח פחות והוריו מרגישים שהוא צריך לקבל נתח גדול יותר בירושה. עוד מקרים מוכרים הם כאשר אחד מהאחים מרמה את שאר האחים ואת הוריו וגורם להם לחתום על צוואה כאשר אינם מבינים על מה הם חותמים- אמנם עצוב לחשוב על המקרה אבל הוא קורה לא מעט. (קראו עוד על התנגדות לצו קיום צוואה)

סכסוכי ירושה, בעיקר בין אחים הם דבר שבשגרה בעיקר כאשר מדובר בהרבה אחים או בהרבה רכוש. לרוב משפחות מתפרקות על סכומים זעומים מכיוון שאינם יכולים לפתור את הסכסוכים ביניהם על הירושה או להגיע להבנה ולחלק באופן שמקובל על כולם. במידה וההורים עדיין בחיים הם יכולים- במידה וירצו בכך- לעדכן את הצוואה ולבצע בה שינויים על מנת לרצות את כולם ולמנוע סכסוכים עתידיים בקרב ילדיהם. אך במידה וההורים אינם כבר בין החיים- יש למצוא דרך אחרת שתספר מענה לשאלה כיצד מתמודדים עם סכסוכי ירושה בין אחים?


עוד על עורך דין ירושה תל אביב


מהן האפשרויות ?

ניתן כמובן להגיש בקשה להתנגדות לירושה ולביטול הצוואה, הליך משפטי לא זול לא פשוט ולא קצר שניתן להגיש באופן עצמאי או על ידי עורך דין- כמובן הצד שלא מרוצה מהחלוקה ולא מסכים עם המצווה בצוואה.

אך לפני שמגיעים לבית המשפט ומגישים עתירות והתנגדויות כדאי ומומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בירושות וצוואות על מנת שישמש כמגשר בין הצדדים וינסה להגיע לפתרון המעיר והטוב ביותר שמוסכם על ידי כולם או לפחות על ידי הרוב ולמנוע סכסוך עתידי או לסיים סכסוך קיים.

משרד עו"ד אלעד בן – צוואות & ירושות

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *