התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

מה זה דיקור סיני?

מה זה דיקור סיני?

דיקור סיני היא שיטת רפוי עתיקה שמקורה במזרח, אשר התפשטה גם אל המערב. שיטת טיפול זו מבוססת על הידע שהיה לחכמים הסיניים הקדמוניים על האנרגיה המניעה את הגוף, אנרגיית הצ'י. חסידי הדיקור הסיני טוענים כי הדיקור הסיני מסייע להקלת כאבים, מסייע לטיפול במחלות ואף מונע אותן, מחזק את מערכת החיסון של הגוף ומעניק למטופלים רגיעה נפשית ואיכות חיים.

מה זה דיקור סיני – 2 מושגים שחשוב להכיר

אנרגיית הצ'י לפי הרפואה הסינית היא אנרגיית החיים. זהו הכוח המאפשר את הקיום של החיי והצומח היצורים. הסינים גילו כבר בתקופות קדומות כי בגוף האדם זורמת אנרגיה המזינה את הגוף, מגינה על המערכת החיונית, וכי לכל איבר בגוף יש אנרגיית צ'י משלו. לדעת החכמים הסיניים אנרגיית הצ'י זורמת בגוף האדם כמו הדם הזורם בעורקים.

מרדיאנים הם ערוצי הזרימה שבהם זורמת אנרגיית הצ'י וכמו שהדם הזורם בגוף מגיעה לכל תא, כך מערכת המרדיאנים מזרימה את אנרגיית הצ'י לכל תא בגוף האדם.

מה זה דיקור סיני –  5 דברים שכדי לדעת

לפי הרפואה הסינית בגוף האדם קיימות כשלוש מאות שישים וחמישה נקודות הנמצאות לאורך המרדיאנים, שדרכם זורמת אנרגיית הצ'י. אנרגיית הצ'י חייבת להיות כל הזמן בתנועה, וכאשר יש חסימה במרדיאנים מתחילות הבעיות בגוף. תפקידן של המחטים הסיניות הוא לווסת את זרימת הצ'י במרידיאנים על מנת להשיב את האיזון לגוף, ולהטיב עם הבריאות הגופנית ועם הבריאות הנפשית.

לכל נקודת דיקור יש רוחב, הנע בין מילימטר אחד או שניים ועד לסנטימטר אחד או שני סנטימטרים, ועומק. מטפל מיומן ידע למצוא את המיקום המדויק של הנקודה ואת העומק הנכון שאליו יש להחדיר את המחט. רק דיוק מקסימאלי במיקום הנקודה ובעומק החדירה יעניקו את התוצאות הרצויות. גם כאשר המחט כבר נמצאת בתוך הגוף, מטפל מיומן ידע לסובב את המחט עד אשר היא תגיע אל החסימה ותשחרר את  הזרימה של אנרגיית הצ'י.

כל טיפול בדיקור סיני מתחילה באבחון. אבחון מקצועי מבוסס על תשאול של המטופל ועל בדיקה של הלשון והדופק שייתנו אינדיקציה לחוסר באיזון הגופני של המטופל.

הדיקור הסיני אינו מכאיב מאחר והמטפל אינו דוקר נקודות של עצבים, אלא נקודות של אנרגיה. בעת הדיקור המטופלים שוכבים על מיטת הטיפולים, וכאשר המטפל מגיע אל נקודת הצ'י המטופל חש בתחושה של זרם, של חום או עקצוץ. תחושות אלו מעידות כי המחט הגיעה אל המקום הנכון.

הדיקור הסיני מטפל בשורשי הבעיה ולא בסימפטומים שלה. זהו טיפול יעיל ללא תרופות כימיות וללא תופעות לוואי.

המאמר באדיבות יובל בלייר מומחה לרפואה סינית

יובל בלייר – רפואה סינית

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *