התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

פלאי הרפואה הסינית

פלאי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית היא רפואה עתיקה שיש לה שורשים בסין הקדומה. הסינים משתמשים ברפואה זו במשך כ-2,000 שנה והיא כוללת דיקור סיני, שימוש בצמחי מרפא תרגול גופני, טיפול תוך שימוש במגע, ולעתים גם כירורגיה. רפואה סינית היא תורה שלמה שיש ללמוד לעומק. ישראלים לא מעטים פונים ללימודי רפואה זו ומשתלמים בתחום.

מדוע דווקא רפואה סינית?

רפואה סינית טומנת בחובה יתרונות משמעותיים רבים. אלה רק כמה מבין היתרונות שכדאי להכיר:

  • האדם כמכלול – בניגוד לרפואה הקונבנציונלית המטפלת בסימפטומים ובחלקים נפרדים בגוף, הרפואה הסינית מתייחסת לאדם כמכלול של גוף ונפש. בדרך זו היא מסייעת לגוף להתרפא מעצמו.
  • מתאימה את הטיפול – המטפל ברפואה הסינית מתאים את הטיפול הנכון למטופל, תוך התחשבות באורח חייו.
  • טבעית – הרפואה הסינית מתייחסת לגוף האדם כמערכת הרמונית השואפת להתאזן באופן טבעי, ולכן תהליך הריפוי הוא טבעי. זאת בעוד הרפואה הקונבנציונלית משתמשת בתרופות כימיות כדי לדכא את הסימפטומים של המחלה – תרופות שעלולות לפגוע בגוף.
  • טיפול מניעתי – לאחר שהמטפל מצליח להחזיר את האיזון לגופו של המטופל, הוא מלמד אותו כיצד לשמור על אורח חיים בריא, תוך שמירה על תזונה נכונה והקפדה על פעילות גופנית. כמו כן, המטופל ממשיך להגיע למטפל על מנת לאתר נקודות חולשה בגופו ולחזק אותן.

המודולים של הגוף

רפואה סינית מבוססת על מודולים שונים של הגוף שכדאי להכיר. ראשית, ישנה אנרגיית הצ'י שהיא כוח החיים הזורם בגופו של האדם. הגוף שואף באופן טבעי לזרימה מאוזנת של הצ'י ולהרמוניה. המודול השני הוא הדם הזורם בגופנו. הרפואה הסינית מתארת מצבים רבים של חוסר דם כמו אנמיה, סחרחורת או הפרעות בראייה. מודול נוסף הוא נוזלי הגוף הקרובים מטבעם לדם. נוזלים אלה כוללים ריר, דמעות, זיעה או שתן. ולבסוף, ישנם הערוצים המיוחדים המחברים בין חלקי הגוף. – עוד על רפואה אלטרנטיבית

התזונה הסינית

כאמור, הרפואה הסינית כוללת גם תזונה המשפיעה על הגוף, והיא מחלקת את סוגי המזונות לפי טמפרטורות: מזונות חמים, קרים וניטרליים. כך למשל, למאכלים חמוצים יש אופי מקרר והם משפיעים לטובה על בעיות רפואיות כמו דליפות שתן, הזעת יתר או חולשה. למאכלים חריפים, לעומת זאת, יש אופי מחמם יותר. הם ממריצים את מערכת העיכול ומסייעים במקרים של עודף משקל. עם זאת, בעקבות ההשפעה הממריצה שלהם, הם אינם מומלצים לאנשים הנוטים להתעצבן בקלות.

לסיכום, הרפואה הסינית היא תורה שלמה העוסקת לא רק במתן אלטרנטיבה לרפואה הקונבנציונלית, אלא גם בעניין שמירה על אורח חיים בריא. למידע נוסף תוכלו לפנות למטפל מוסמך.

יובל בלייר – רפואה סינית

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *