התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

תאונת פגע וברח –דברים שכדאי לדעת

תאונת פגע וברח –דברים שכדאי לדעת

בעקבות ריבוי מקרים של "פגע וברח" נעשה קצת סדר בעניינים. מתי זה פגע וברח, האם רק עבריינים חוטאים בזה? ומה צריך לעשות במקרים כאלו? 

מהי תאונה הנחשבת "פגע וברח"?

תאונות פגע וברח הן תאונות דרכים בהן מעורבים: נהג, כלי תחבורה ותאונה בה נגרם נזק לרכוש או לגוף.  הנהג שגרם לתאונה לא נהג לפי הדרישה החוקית אשר נדרשת ממנו כפוגע, ובמקום לעצור ולהגיש עזרה או להשאיר פרטים על שמשת הרכב הנפגע (כאשר בעליו לא במקום), בורח הנהג הפוגע ממקום התאונה, לעיתים אף תוך כדי שיבוש ראיות או בריחה שלא באמצעות אותו הכלי איתו ביצע את הפגיעה.

בקרות מצב שבו התרחשה תאונה, אולם הגורם לה לא נשאר במקום ולא השאיר פרטים מדובר בתאונה המוגדרת "תאונת פגע וברח", או בעגה המשפטית נקראת עבירת הפקרה.

3 סיבות עיקריות לכך שנהגים בוחרים להפקיר אדם או רכוש ולברוח ממקום התאונה:

  1. חוסר מודעות לפגיעה עצמה. לרוב זה קורה בגלל היסח דעת או שכרות, ויחד עם זאת אין בנסיבות של היסח דעת לפטור את הפוגע מעונש. מה שקובע הוא הסיכוי לכך שאדם נפגע והפגיעה עצמה.
  2. הפוגע מודע לפגיעה ומנסה לחמוק מהעונש הצפוי לו.
  3. הפוגע מתקשה להתמודד עם הסיטואציה שנוצרה, ועוזב את המקום מתוך תחושת בהלה ופחד באותו הרגע.

אף אחת מהסיבות לא פותרת את הפוגע מלקיחת אחריות ולא מהווה שיקול מקל נסיבות.


קראו עוד על עו"ד תאונות דרכים


הידעת כי במקרים של תאונות פגע וברח לא רק הנהג הפוגע אשם?

מסתבר שבמקרה של תאונה, כל נוסעי הרכב מחויבים  לטיפול ועזרה בנפגע. עזיבת מקום התאונה מבלי להגיש לנפגע עזרה נחשבת הפקרה גם אם אין האדם הנהג אלא רק שותף לנסיעה ברכב הפוגע. ברח או עזב הנהג את המקום, עדיין מחויבים כל נוסעי הרכב הפוגע שגילם מעל 16, להגיש עזרה או להזעיק עזרה ואם לא יעשו זאת, יחשבו כמפקירים יוענשו במחצית מתקופת העונש הנגזרת על הפוגע עצמו.

מה עונשו של מי שפוגע ובורח?

המדינה רואה בחומרה רבה את עבירות ההפקרה ועל כן, מטילה עונשי מאסר ארוכים במטרה להרתיע את החושבים להפקיר פצוע.

עונשו של מי שמפקיר נפגע הוחמר בשנים האחרונות, זאת לאור ריבוי מקרים של תאונות פגע וברח. העונשים הניתנים לפוגע שברח מותאמים לחומרתה של העבירה שנעשתה, החל משלוש שנות מאסר ועד 14 שנה.

מה צריך לעשות לאחר תאונת "פגע וברח"?

כאשר אדם נפגע בתאונת פגע וברח וכאמור אין לו את פרטי הרכב או הנהג שפגע בו, עליו בראש ובראשונה לעשות את מרב במאמצים לאתר את פרטי הרכב או האדם הפוגע. לעיתים ניתן לאתר מצלמות אבטחה במקום, אולי עדים בסביבה ועוד. היה והצליח הנפגע לאתר את פרטי הפוגע, עליו להגיש תלונה במשטרה עם הפרטים הידועים לו ולאחר מכן להיעזר בעו"ד תאונות דרכים.

אם לא הצליח הנפגע לאתר את פרטי הפוגע, עליו לפנות לתאגיד הציבורי "קרנית" דרכו יוכל לקבל הנפגע פיצויים.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *