התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

בדיחות על פוליטיקאים – הבחירה לצחוק

בדיחות על פוליטיקאים – הבחירה לצחוק

הפעם זה אישי ו-6 סיסמאות שיביאו את בדיחות הפוליטיקאים לשלטון

הפעם זה אישי

הייחוד הראשון של בדיחות על פוליטיקאים הוא שבניגוד לכל יתר הבדיחות, שצוחקות על קבוצת אנשים, כמו עורכי דין או בלונדיניות, כאן מדובר בדרך כלל על אדם מסוים. נוקבים בשמו. הבדיחות מציירות את דמותו ותדמיתו הציבורית. למרות שמדובר בהגזמה לצורך הבדיחה, אפשר ללמוד הרבה על פוליטיקאי ממה שמספרות הבדיחות עליו.

המאפיין השני הוא שיתכן ויש להומור הפוליטי כוח. חוקרים בדקו ומצאו שלהומור יש יכולת להשפיע על השקפתם הפוליטית של אנשים. זה טוב? זה רע?

מעבר לשני המאפיינים הייחודיים האלה, לבדיחות על פוליטיקאים יש את אותה היכולת כמו לשאר הבדיחות. היכולת לפרק מתח ולשחרר לחץ ותסכול. בריא לצחוק על המערכת הפוליטית שלנו, על הפוליטיקאים שלנו, על המחלוקות בינינו.


קראו עוד על בדיחות קרש


6 סיסמאות בעד הבדיחות על הפוליטיקאים:

  1. לא לאלא ניתן!

הומור זו דרך מחאה. למרות שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית, ההשפעה שלנו על המתרחש די קטנה. הכוח לא בידיים שלנו. הוא בידיים של הפוליטיקאים. לעומת זאת אנחנו יכולים לספר עליהם בדיחות וכך לשחרר את התסכול ולאזן זמנית את יחסי הכוחות. אפשר להגיד על בדיחות פוליטיות שהן סוג של אקטיביזם חברתי. מעבירים מסר דרך הבדיחה. אם המטרה של הומור היא להצחיק, המטרה של הומור פוליטי היא לגרום לאנשים לצחוק ואז לחשוב.

  1. האמת משחררת

הסאטירה לא מרחמת, היא מכה ללא כפפות. היא אומרת את האמת שאי אפשר להגיד בשיחה רגילה או בכתבה עיתונאית. גם בעיתון הרבה פעמים יעדיפו קריקטורה כדי לחשוף את הדברים בצורה ציורית. הבדיחה היא הילד הקטן שאומר "המלך הוא עירום".(עוד על בדיחות גסות)

  1. אמור לי מה מצחיק אותך

סופי סקוט, חוקרת מוח, אומרת שהצחוק הוא פעולה חברתית, שנעשית בעיקר בפרה סיה. זו דרך להראות שהבנת, שאתה מסכים, שאתה שייך. בדיחות פוליטיות הן דרך מצוינת לדעת באיזה צד של המפה הפוליטית אתה. חד משמעית יצחיקו אותך יותר בדיחות שצוחקות על הצד השני.

  1. פוליטיקה זה משחקי כוח, אל תתבלבלו

מה שמאפיין בדיחות פוליטיות הוא שתמיד יש מאחוריהן ביקורות ואף לעג לצד שמדובר. כשאתה צוחק על היריב שלך אתה מקטין אותו. לאורך זמן זה נכנס לתודעה הציבורית ומשתרש בה. היה זה דויד לוי שספג אינסוף בדיחות שלמעשה היו שילוב בין בדיחה עדתית לבדיחה פוליטית. קטלגו אותו כטיפש גמור. האם זה יצר נזק? בוא נשאל את זה אחרת – האם יתכן שלא?

  1. בלי פוליטיקה

בפוליטיקה ומשחקי כוח פוגשים תמיד דעות ורגשות בעוצמות גדולות מאד. בשימוש בלתי אחראי הם מביאים למלחמת עולם. ההומור מנתב את הרגשות האלה למקום משעשע. ובעזרת הטון הנכון והניסוח הנכון מרגיע את הלהט.

בדיחות על פוליטיקאים מניפות את הדגל של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית.

מאמר זה נכתב בהומור בלבד וכמובן אין בכתוב לפגוע באף גורם המוזכר בתוכן – ללא הבדל דת, גזע ומין 🙂

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *