התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

ברלין – אטרקציות שאסור לפספס

ברלין – אטרקציות שאסור לפספס

בניין הרייכסטאג

כמו במרבית הערים בחו"ל, גם בברלין יש אטרקציות בשפע. בחרנו בשבילכם את אלו שהן כנראה החשובות ביותר. כי אי אפשר ברלין בלי אנדרטת השואה, חומת ברלין ובניין הרייכסטאג.

ברלין זו עיר הבירה של גרמניה ובירת חיי הלילה. היא מהווה מרכז בילויים, פנאי וקניות ומוקד עניין לחובבי תרבות, אמנות וההיסטוריה. אין ספק שהיא יעד תיירותי מבוקש ויש בה עשרות אטרקציות לכל גיל ועניין. ניגע כאן בארבע שאסור לפספס, את השאר תבחרו בהמשך

אנדרטת השואה

מוזיאון השואה בברלין "האנדרטה ליהודי אירופה שנספו" זה שמה הרשמי של אנדרטת השואה שניצבת בסמוך לשער ברנדנבורג, שזהו המקום בו שכן הבניין שבו הלשכה של צורר היהודים היטלר. את האנדרטה תיכנן האדריכל פיטר אייזנמן. זו אנדרטה גדולה ורחבת ידיים, ושטחה נעמד בכ-19 אלף מ"ר. האנדרטה מורכבת מגופי בטון מרובעים בגדלים שונים, שמטרתם לדמות בית קברות גדול ומצבות שיש.

מיקומה המרכזי של האנדרטה באזור השגרירויות ובצמוד לשער ברנדנבורג, הופך אותה לכזו שלא ניתן להתעלם ממנה גם אם מאד רוצים. מתחתיה נמצא מרכז מידע תת קרקעי שעוסק כולו בנושא השואה.

 בניין הרייכסטאג (Reichstag )

בניין רייכסטאג ברלין מעניין זה שימש עד 1933 כמושבו של הפרלמנט הגרמני. בשנת 1933 פרצה בו שריפה שהמקור לפריצתה מעולם לא נחשף, ורק הנאצים השתמשו במקרה הזה כתירוץ שהשתמשו בו לרדיפת המתנגדים הפוליטיים שלהם.

בשנת 1999, לאחר 5 שנות שיפוץ יסודי, חזר הבניין לשמש את הפרלמנט, והיום הוא מוקד ביקור לאלפי התיירים שמבקרים בגרמניה. הבניין, כמו רבים נוספים בברלין משלב בין שרידים היסטוריים וארכיטקטורה מודרנית. לדוגמה: מעל חזית האבן של הבניין ניצבת כיפת זכוכית מודרנית ועכשווית שמטרתה להעביר מסר שמציג ממשל שפועל בשקיפות מול האזרחים. הבניין משמש סמל לאיחוד ברלין. מגג כיפת הזכוכית ניתן להשקיף על הנוף הנפלא של העיר. במרכזה של כיפת הזכוכית ניתן לראות תצוגה מצומצמת שמציגה את ההיסטוריה של הבניין.

שער ברנדנבורג (Brandenburger Tor)

שער זה הוא אחד האתרים ההיסטוריים החשובים. הוא קרוב מאד לבניין הרייכסטאג ונמצא ממש במרחק הליכה קצרצר ממנו. שער ברנדנבורג הוא הסמל המרכזי לחלוקת ברלין בעבר, וניצב למעשה בגבול שבין מזרח ברלין ומערב ברלין לפני האיחוד.

השער היה חלק מהחומה שהקיפה את ברלין ושימש כשער כניסה. גובהו כ-60 מטרים ובראשו ניצב פסלה של אלת הניצחון כשהיא רכובה על ארבעה סוסים שכולם רתומים לכרכרה.

לאחר נפילת חומת ברלין הפך השער לסמל שמייצג חופש ואחדות גם יחד וגם הוא מהווה מוקד משיכה בעל משמעות היסטורית עצומה וחשובה.

אולי יעניין אותך מלון קינג דיויד פראג

חומת ברלין

חומת ברלין המפורסמת הקיפה את ברלין כולה וחצתה אותה במספר קטעים מצומצם שהם עדות לחציצה בין ברלין המזרחית לברלין המערבית. אם תרצו, ההזדמנות לנסות לדמיין ולחוש את אופי החיים שהיו בשני הצדדים של החומה עד נפילתה, כדאי לבקר בשריד האחרון שנשאר כעדות והוא קטע של 1.3 ק"מ שנקרא “איסד סייד גלרי”. הקטע נמצא ברחוב Mühlenstrase שבמזרח העיר. כדאי גם לשים לב לכתובות הגרפיטי שמעטרות את החומה. כתובות צבעוניות אלו צוירו בידי 106 אמנים מכל רחבי העולם ובכך הפכו את אבני החומה המצוירות, לגלריה שמייצגת חירות. חלקים נוספים של החומה נמצאים באזורים נוספים וביניהם מרכז סוני בפוצדאמר פלאץ. תוכלו לעקוב אחר מסלול החומה בעזרת סימון של לבנים שמוצב לארוכה של העיר על הקרקע ועל ידי כך מסמן את הנתיב בו עברה החומה.

מוזמנים לקרוא עוד על מלונות מומלצים בברלין

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *