התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

דלת ממ"ד בכל מרחב מוגן

דלת ממ"ד בכל מרחב מוגן

על פי התקן הישראלי החל בשנת 1992, קיימת חובה לבנות בכל מבנה חדש הן של בתים פרטיים והן בדירות אשר ממוקמות בבנייני מגורים חדר שהוא ממ"ד. מדובר במרחב מוגן דירתי שהוא ההגנה האופטימלית במקרים של התקפת טילים, רעידת אדמה, פגיעה מחומרים מסוכנים או שריפה.

דלת ממ"ד בית

מרחב מוגן קיים גם בבנייני משרדים, במוסדות כמו בתי ספר ובתי חולים. מדובר במרחבים גדולים שנבנו בכל קומה אשר מגנים על הציבור במצבים הללו.

אפקט ההגנה מתקבל באמצעות שני אלמנטים שהם מהותיים. האחד הוא חלון ייחודי בעל סגירת מיוחדת והשני הוא דלת ממ"ד אשר בנויה מפלדות על פי הוראות מדויקות של התקן הישראלי.

השימוש בחדרי ממ"ד הוכיח את עצמו כיעיל ביותר ומי ששהה בחדרים המוגנים הללו בשעות הקשות והמסוכנות הציל את עצמו מפגיעה שעלול להיות קטלנית ביותר.

בנייה של דלת ממ"ד

מפעל שערי ברכה – דלתות פנים קיבל אישור להפעיל קו ייצור של דלת ממ"ד על פי התקן הישראלי המחמיר שקבעו פיקוד העורף ומכון התקנים והוא מבצע זאת כבר שנים רבות בהצלחה גדולה.

הייצור מתבצע על ידי ריתוך של שני לוחות פלדה זה לזה באמצעות חיזוקים רוחביים. לדלת זו קיימים שני בריחים בכל אחד מהצדדים של הדלת וגם אטם גומי בכל ההיקף של הדלת. מנגנון הטריקה של דלת ממ"ד הוא ייחודי ויש בו לשונית המסוגלת לאטום את הדלת באופן מוחלט על ידי סגירה של שני בריחים. בעת סגירת הדלת מופעל לחץ על האטם ההיקפי בין הדלת למשקוף. להשלמת הפעולה יש להרים את הידית וכך כל בני הבית נמצאים בעת חירום בתוך חדר שמגן עליהם באופן הטוב ביותר.

שימוש בחדר ממ"ד ביום יום

כיוון שחדר הממ"ד בכל בית משמש בדרך כלל בכל ימות השנה כחדר רגיל כמו חדר לאחר הילדים או חדר עבודה, השימוש היום יומי בדלת הכבדה אינו נוח ואינו רצוי. במקרים הללו הצוותים של שערי ברכה, לוקחים מידות במקום זה עבור ייצור של דלת פנימית שהיא דלת פנים רגילה. לאחר התקנת הדלת התקנית, מתקינים בצמוד אליה גם דלת פנימית רגילה וכאשר יש צורך לסגור את הדלת בימים רגילים, סוגרים רק את הדלת הפנימית הרגילה. את השימוש באופציה של דלת ממ"ד משאירים רק למצבי מלחמה, שריפה, שימוש בחומרים מסוכנים או רעידת אדמה.

ייצור של דלת יוצאת דופן

ייצור של דלת ממ"ד אינה עניין של מה בכך. במפעל הותקנו קווי ייצור ייעודיים למטרה זו באולמות הייצור. לאורך כל הדרך מתבצעת הקפדה של תהליך ייצור התואם את התקן. בתום הייצור נערך הליך של בקרת איכות כדי לוודא שהכול תואם את הדרישה ורק לאחר מכן מעבירים את הדלת לצוות ההתקנה.

מומחיות בהתקנה

ההתקנה של דלת ממ"ד מצריכה ידע מיוחד. זו הסיבה שעובדי שערי ברכה – דלתות פנים עברו השתלמויות ממוקדות בנושא זה ולכן הם מבצעים כעת את המדידות המיוחדות ואת ההתקנה על פי ההוראות, כדי שהדלת תהיה אטומה לחלוטין ואפקטיבית במקרי חירום.

התמחות בייצור דלתות

ההתמחות של מפעל שערי ברכה – דלתות פנים היא בייצור של דלתות מסוגים שונים, דלתות כניסה דלתות פנים בשלל דגמים מעוצבים. החברה דוגלת בייצור מוצרים בסטנדרטים גבוהים תוך שימוש בחומרי גלם מובילים על פי הוראות התקן לכל אחת מהאופציות.

אם אתם מעוניינים להזמין דלתות לבית שאתם בונים או להחליף דלתות בכל היקף הבית, אחד הנציגים שלנו ישמח לסייע לכם בעצות ובהכוונה מקצועית כדי שתיהנו דלתות שהן יפות וגם פונקציונליות בבית.

קראו עוד על דלתות כניסה מודרניות


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *