התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

התחדשות עירונית – הקטר המניע את ענף הנדל"ן בישראל – באדיבות לוח נדלן מרקט

התחדשות עירונית – הקטר המניע את ענף הנדל"ן בישראל – באדיבות לוח נדלן מרקט

התחדשות עירונית היא אחד האתגרים הגדולים של ערים רבות בישראל כמו חיפה, תל אביב, ירושלים וערים נוספות במרכז, וחברות הבנייה הגדולות מבינות שאם לא ייקחו חלק במגמה החדשה, הן עלולות להפוך ללא רלוונטיות.

אז מהי ההתחדשות העירונית, איך מכינות את עצמן החברות הגדולות לאתגר זה ואיך זה ישפיע על שוק הדירות החדשות, הכול בכתבה שלפניכם!

התחדשות עירונית – הקטר המניע את ענף הנדל"ן בישראל

אם בעבר תחום ההתחדשות העירונית היה ענף משני בתחום הנדל"ן, בשנים האחרונות הוא הופך להיות הקטר המניע את ענף המגורים בישראל. בתקופה האחרונה רוב הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה בערים הגדולות עוסקות בעיקר בשני תחומים, תמ"א 38 ומיזמים שאפתניים של פינוי בינוי. כיום כמעט שאין חברת בנייה גדולה שאין לה מחלקה העוסקת בתחום ההתחדשות העירונית ולדעת המומחים זו רק יריית הפתיחה והמילה האחרונה עדיין לא נאמרה.

גם הרשויות המקומיות משתתפות בחגיגה. חלק גדול מהרשויות מבין את הפוטנציאל האדיר הגלום בתוכנית לפיתוח עירוני ומקדמות בברכה את התוכניות וחלק מהרשויות מבינות שקשה לעצור את התהליך ומצטרפות גם הן. כל הרשויות נהנות מתזרים מזומנים גבוה כתוצאה מגבייה עודפת של היטלי ההשבחה.

גורמים מובילים בשוק הנדל"ן אשר מתמחים בפרויקטים של התחדשות עירונית בערי המרכז טוענים כי אנו רק בתחילת המהפכה. בעוד חמש שנים, הם טוענים, חמישים אחוז עד שמונים אחוז מהדירות החדשות שיימכרו יהיו בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, במיוחד בערי המרכז ובירושלים, מקומות שבהם הביקוש לנדל"ן גבוה.

תקופת החיים של נכס הראוי למגורים היא בין חמישים לשבעים שנים. כל המבנים הישנים  שהוקמו לפני ארבעים עד חמישים שנה לא יהיו ראויים למגורים בקרוב, טוענים המומחים. לכן טבעי הדבר שהם יתחדשו במסגרת של פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38.


קראו עוד על דירות למכירה בנס ציונה

קראו עוד על דירות למכירה בני ברק


האם תכנית פינוי בינוי תחליף את של תמ"א 38 שנועדה במקור לחזוק המבנים?

סביר להניח שכן. לדעת המומחים זה רק עניין של זמן עד שגם המבנים שהיו מתאימים לתוכנית תמ"א 38 ייהרסו לגמרי ובמקומם ייבנו מבנים חדשים. זהו אינטרס משותף של הדיירים והרשות המקומית. הדיירים מעדיפים, טוענים המומחים, לקבל מבנה חדש לגמרי על פני תוספת של שטח במסגרת תמ"א 38 והרשויות המקומיות ייהנו מפיתוח נכון של התשתיות בעיר ומהיכולת שלהם לגבות היטלי השבחה. הקבלנים, אומנם, ירוויחו פחות מאשר בתמ"א 38, אך הם יעדיפו ללכת על בטוח, לבנות את המבנים מחדש מאשר להסתכן ולבנות על יסודות של דירות ישנות.

אולי יעניין אותך דלתות קו אפס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *