התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

טיפים והמלצות על גידור אתרי בנייה

טיפים והמלצות על גידור אתרי בנייה

כותרות העיתון "כלכליסט" מבשרות על סגירה של שלושה אתרי בנייה רק בחודש מאי האחרון וסגירה של אתרים רבים נוספים בחודשים הקודמים.

מפקחי משרד העבודה והרווחה שפשטו על אתרי הבנייה במגמה לבדוק האם האתרים מקפידים על חוקי הבטיחות מדווחים כי אתרים רבים לא עומדים בנהלי הבטיחות והתלונה השכיחה ביותר הייתה כי אתרי בנייה רבים אינם מגודרים!

הידעתם, החוק מחייב את בעלי אתרי הבנייה לגדר את האתרים כדי למנוע אסונות!

גידור אתרי בנייה אינו נתון לשיקולו של בעל האתר או של הקבלן המבצע. הדרישות לגידור האתר הן חלק מתקנות הבטיחות בעבודה. גידור אתרי בנייה נדרש כדי להגן על העובדים באתר ועל העוברים והשבים על יד אתר הבנייה.

אתר בנייה הוא מקום מסוכן, יש בו פעילות רבה כמו הריסת קירות, חפירת בורות, הימצאות של חומרי גלם מסוכנים וציוד כבד כמו מלגזות, מנופים וטרקטורים וסיכוני חשמל העלולים לפגוע ולסכן חיים.

יש סוגים שונים של גדרות, את סוג הגדר יש לבחור בהתאם לסוג הפעילות המתבצעת בתוך אתר הבנייה ובהתאם לקרבה אל  סביבת המגורים, אל מרכזי בידור, מוסדות תרבות, לכמות האנשים העוברים במקום, למשך העבודה, לסוג הסכנות הייחודיות לכל אתר בנייה ובהתאם לדרישות הייחודיות של הרשות המקומית.

יש סוגים שונים של גדרות המשמשים לגידור האתרים, יש גדר מחסום, יש גדר קשיחה ויש גדר פתוחה. גדר פתוחה מתאימה לאתרי בנייה שבהם רמת הסכנה פחותה ואילו גדר קשיחה או גדר מחסום מתאימות לאתרי בניה שבהם רמת הסכנה גבוהה. חשוב לדעת כי בכל אתר בנייה המוגדר כאתר בעל רמת סכנה גבוהה חשוב לבנות גדר גבוהה, מינימום בגובה של שני מטרים. (קראו עוד על איסכורית)

על הגדר להקיף את כל האתר ולהיות סגורה באופן הרמטי. בגדר יש להתקין שערים שיאפשרו את הכניסה של צוות העובדים לאתר, את כניסת הציוד הכבד ואת הכניסה והיציאה של הרכבים הגדולים המובילים את חומרי הגלם. חשוב להקפיד ששער הכניסה ייפתח כלפי פנים ולא כלפיי חוץ כדי למנוע פגיעה אפשרית בעוברים ושבים ברחוב.

יש לשים לב שהגדר הנבנית לא תפגע בשדה הראייה של העוברים והשבים ושל המכוניות העוברות ברחוב. כאשר בונים את הגדר חשוב לשים לב שלא לפגוע בצמחיה ולא לעצור אתת זרימת המים ובכך ליצור שלוליות, במיוחד בעונת הגשמים.

רוצים לשמוע עוד טיפים והמלצות על גידור אתר בנייה, צרו קשר עם חברת "מגן גידור אחזקות". צברנו ידע וניסיון רב בתחום, נשמח לחלוק אותם אתכם!

מגן גידור אחזקות בע

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *