התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

מה היא הפרעת קשב וריכוז

מה היא הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז נחשבת לאחת ההפרעות השכיחות ונתוני הסטטיסטיקה מדווחים כי בין חמישה לעשרה אחוז מילדי בית הספר היסודי סובלים מהפרת קשב וריכוז. סיבות רבות מסבירות את העלייה במספר הילדים הסובלים מהפרעה זו כמו השאיפה למצוינות העוברת דרך לימודים אקדמאיים וגורמת ללחץ כרוני על הילדים כבר בגיל צעיר והתפיסה החברתית כי הפרעות התנהגותיות ונפשיות נחשבות לחלק מסל המחלות וכמו שיש לטפל בכל מחלה גופנית, כך חשוב גם לאבחן , לטפל ולעזור לילדים הסובלים מבעיה זו.

הילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז אינם ילדים חסרי כישרון, להפך, גם ילדים מחוננים עלולים לסבול מתופעה זו ובניגוד לתפיסה הרווחת, הבעיה אינה נעלמת בגיל מבוגר ומלווה את הלוקים בה גם בגיל מבוגר.

כאשר הילד אינו מטופל, הוא מתחיל את דרכו בבית הספר עם סטיגמה של כישלון וערך עצמי ירוד ובגיל מבוגר הוא עלול לפתח תחושה של אישיות אנטי סוציאלית העלולה להידרדר לעימותים עם החוק, לעבריינות ולהתמכרות לסמים.

קשב וריכוז – מהי הפרעת קשב וריכוז ואיך מטפלים בה?

הפרעת קשב וריכוז מוגדרת כהפרעה נוירו – ביולוגית המבוססת על שינויים קטנים במבנה המוח ובתפקוד שלו. זוהי הפרעה שאינה קבועה, אלא  הפרעה המתפתחת על ציר הזמן החל מגיל צעיר ועד לגיל מבוגר. בכל גיל ההפרעה באה לידי ביטוי בתחומים שונים בהתאם לתכונות האישיות של כל אחד ולסביבה שבה הוא חי.

הפרעת קשב וריכוז מורכבת משלושה מרכיבים, ליקוי בקשב, פעילות יותר ואימפולסיביות. הסובלים מהפרעה זו מתקשים להתרכז בנושא הנלמד בכיתה וכל גירוי חיצוני מסב את תשומת ליבם ופוגע בריכוז שלהם, לעומת זאת במטלות שהם אוהבים הם מסוגלים להתרכז זמן רב. פעילות היתר באה לידי ביטוי כבר בגיל צעיר מאוד והם מלווים באי שקט פסיכו מוטורי, יש להם קושיי רב בשליטה על הדחפים, הם מתקשים, לדוגמה, לחכות לתורם במשחק , הם מתפרצים לדברי האחר ועוד.

הטיפול בהפרעה זו חייב להיות רב מערכתי ולעסוק בשלושה תחומים, בתחום הביולוגי, בתחום החברתי ובתחום הפסיכולוגי.

אחד הפתרונות הנפוצים להפרעת קשב וריכוז הוא הריטלין. השימוש בריטלין מבוסס על מעוררים המאפשרים מיקוד של הקשב למשך ארבע שעות. כשמונים וחמישה אחוז מהילדים מגיבים טוב לתרופה, אך לעתים קרובות היא מלווה בתופעות לוואי כמו כאבי ראש, דיכוי התיאבון ומיעוט של שנות שינה.

הטיפולים האלטרנטיביים מתבססים על מגוון של טיפולים, תוספי מזון, תרופות הומאופטיות, ויטמינים, מינרלים ועוד. הטיפול האלטרנטיבי מטפל בשורש הבעיה ללא שימוש בתרופות כימיות ובאחוז גבוה של המקרים תוצאות הטיפול מורגשות כבר בשבועות הראשונים, אך במידה והילד טופל בעבר בתרופות קונבנציונאליות, זמן הטיפול יתארך.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *