התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

כיצד עורך דין לענייני ירושה יכול לעזור לך?

כיצד עורך דין לענייני ירושה יכול לעזור לך?

החיים כמו החיים מגיעים אל קיצם בשלב כזה או אחר. אף אדם אינו יודע מה מכין לו גורלו ומתי יחליט בין הדין של מעלה שהגיע הזמן.

כאשר האדם נישא וצובר רכוש כלשהו, ניתן לכתוב צוואה המסדירה על פי חוק את חלוקת הרכוש לאחר מותו. בצוואה מוריש האדם את רכושו על פי דין לקרובים לו על פי קשר דם או לכל מי שיבחר להוריש.

משום שענייני צוואה וירושה מוסדרים בחוק, יש לפנות לעורך דין לענייני ירושות ולהסדיר דרכו את הצוואה, ניהול העיזבון וחלוקתו.

ישנם מקרים רבים מספור סביב ירושות. קרוב המרגיש כי נישלו אותו מהצוואה, סכסוך בין אחים על חלוקת הרכוש, ישנם זוגות הידועים בציבור ועוד בעיות העשויות להיגרם כתוצאה ממוות של אדם קרוב. עורך דין לענייני ירושה ידע כיצד להסדיר וליישב את הסכסוכים על פי חוק,

בישראל קיים חוק הנקרא חוק הירושה – חוק זה אומר כי בהעדר צוואה עזבונו של הנפטר יעבור לילדיו ובן או בת זוגו, בחלוקה שווה. כאמור זה על פי חוק.

עורך דין לענייני ירושה יפתור לכם את הטריחה

עורך דין לענייני ירושה עוסק בחלוקת הירושה, כאשר הוא כמובן בקיא בכל סעיפי החוק ובכל החוקים הנלווים. בניהול העיזבון ובמתן מענה למתנגדים לצוואה אם יש.

אם קיימת צוואה החתומה כחוק, הירושה נקראת ירושה על פי צוואה, והיורשים הם האנשים אשר מופיעים בצוואה, ואז חלוקת העיזבון מתבצעת על פי הכתוב בצוואה.


גולשים נוספים התעניינו גם ניהול עיזבונות


בהעדר צוואה, חלוקת העיזבון מתבצעת ע"פ חוק הירושה – היורשים על פי דין הם קרובים הקרובים בקשר דם ובן או בת הזוג של הנפטר. באם למנוח אין ילדים או בן, בת זוג, אזי הרכוש שהותיר אחריו עובר למדינה באמצעות האפוטרופוס הכללי.

כדי לחלק את העיזבון שהותיר אחריו המנוח, יש לפנות לעורך דין לענייני ירושה, על מנת שיגיש בקשה לצו ירושה במשרד המשפטים.

כאמור מי שיכול לרשת את המנוח אלו אנשים שיש להם קשר דם איתו – ילדים אחים הורים וגם בן או בת הזוג.

עורך דין לענייני ירושה מטפל בנפטר אשר אין לו יורשים משום סוג שהו – לא קרובים ולא רחוקים, ושלא כתב צוואה, אז העיזבון עובר למדינה דרך האפוטרופוס הכללי.

עורכי דין לענייני ירושה מטפלים אף בזוגות הידועים בציבור חלוקת העיזבון כחוק ולפי הכתוב בצוואה, ואף מוסמך לנהל את העיזבון. זאת גם כאשר לנפטר אין קרובים משום סוג

. באם יש צוואה הדדית אזי בני הזוג מורישים את רכושם זה לזו. בהעדר צוואה זכות הירושה זהה לזו של זוג נשוי – הרכוש עובר לבן בת הזוג וזאת רק אם הידוע או הידועה בציבור אינם נישאים לאדם אחר.

נפטר אשר לא היו לו ילדים ולא כתב צוואה, רכושו יתחלק בין הוריו ואחיו על פי חוק. זאת לפי צו ירושה, זהו צו משפטי מטעם הרשם לענייני ירושה, המסדיר את חלוקת עזבון הנפטר שלא ערך צוואה.

כדי לקבל צו ירושה יגיש עורך דין לענייני ירושה בקשה לצו ירושה ללשכת הרשם לענייני ירושה ואו לבית דין רבני.

כמו בכל עניין גם בענייני ירושות ישנם דברים לא צפויים שלעיתים אינם מסתפקים בחוק היבש. לדוגמא התנגדות לקיום צוואה.

חוק היורשה מאפשר למי שמעוניין להגיש התנגדות לקיום צוואה מסיבות שקיימות בסעיפי החוק הזה בלבד.

במקרה כזה בית המשפט יקבע את דרך הירושה וזהות היורשים בהתאם לחוק, כאשר הדיון נסוב על זהות היורשים בלבד, לא על חלוקת העיזבון.

עורך דין לענייני ירושה מטפל אף בבקשה לפרשנות צוואה ובבקשה לפסילת צוואה.

אם כן ניהול עיזבונות,

טיפול בעיזבון,

צו קיום צוואה,

הגנה על צוואה,

והתנגדות לצוואה

את כל אלו עושה עורך דין לענייני ירושה, הכל על פי חוק.


משרד עו"ד אלעד בן – צוואות & ירושות

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *