התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

כתיבה שיווקית – שיווק באמצעות תוכן בעידן האינטרנט

כתיבה שיווקית – שיווק באמצעות תוכן בעידן האינטרנט

סת גודין, סופר, מרצה ואיש שיווק מפורסם, אמר באחד הראיונות אתו "שיווק באמצעות תוכן הוא השיווק היחיד שנותר לנו". זהו משפט דרמטי המשקף את המהפכה שחלה בעולם השיווק בשנים האחרונות, מהפכה שטרפה את הקלפים של דרכי השיווק הישנות ופתחה את הצוהר לדרך השיווק החדשה, שיווק באמצעות תוכן. שמונים אחוז מהמשווקים הגדולים בעולם כבר אימצו את השיטה, בארץ המספרים יותר נמוכים, אך מיום ליום אפשר לפגוש יותר משווקים ואנשי פרסום שהבינו את הפוטנציאל האדיר של השיטה, במיוחד בעידן האינטרנט.

שיווק באמצעות תוכן – איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן היא שיטת שיווק המתמקדת ביצירה של תוכן בעל ערך במטרה למשוך קוראים ולהפוך אותם ללקוחות רווחיים.

הנוסחה של השיטה פשוטה. אתם יוצרים תוכן בעל ערך רלוונטי הקשור למותג שלכם, אתם מפיצים את התוכן, הקוראים קוראים אותו, מפתחים נאמנות למותג, ובהדרגה הופכים מסתם מתעניינים, ללקוחות.

שיטות הפרסום והשיווק הקלאסיות כמו פרסום בתקשורת, טלוויזיה, עיתונות, פלאיירים, טלמרקטינג, קמפיין במנועי החיפוש, פרסום באפליקציות במובייל ועוד כבר לא כל כך מתאימות לנו. אנו מוצפים בפרסומות במדיות השונות ובאופן טבעי פיתחנו עיוורון לפרסומות, אנחנו לא קוראים אותם, אנו מזפזפים בשלט בזמן הפרסומות בטלוויזיה ואחוז ההקלקות על באנרים נמוך במיוחד.

בשיטת השיווק באמצעות כתיבת תוכן אנחנו נוקטים בגישה שונה. במקום לכפות את המסר השיווקי על האנשים וכבר במפגש הראשון אתם לנסות למכור את המוצר, אנחנו בונים מערכת יחסים לטווח ארוך עם הלקוח הפוטנציאלי. אנו נותנים לו מידע הקשור במוצר שלנו, בחינם, אנו מנסים לעזור לו בבעיות שלו, אנו עונים לו על צורך מסוים, מעניינים ומסקרנים אותו. אם התוכן שלנו יהיה מעניין וייכתב היטב, הקורא יעקוב אחרינו, יצפה למאמרים ,יהפוך לקורא נאמן, יחשיב אותנו כסמכות בתחום וברגע האמת הוא יעדיף את המוצר שלנו על פני המוצר של המתחרים.

גוגל ערכו מחקר על הרגלי הקנייה של האנשים באינטרנט, הם גילו שהצרכן הממוצע חוקר, בודק ונחשף ל- 10.4 תכנים בממוצע לפני שהוא מחליט לקנות מוצר.

אחרי שהלקוח הפוטנציאלי קרא את התכנים שלנו, יהיה הרבה יותר קל למכור לו מוצר. אנחנו נתנו לו מידע, טיפים ועוד, היינו שם בשבילו כאשר הוא רק שקל והתעניין בקנייה, עכשיו כשהוא צריך את המוצר שלנו, הוא יגיע אלינו.

אולי יעניין אותך: פרסום בגוגל

אם יש לכם אתר, השיווק באמצעות התוכן יסייע גם לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש. בשנים האחרונות תכנים איכותיים הפכו כמעט לתנאי הכרחי כדי להתברג במקום גבוה בתוצאות החיפוש. כאשר הגולש "פוגש" מאמר מעניין, הוא נשאר יותר זמן באתר, וגוגל מסמנת את האתר כאתר רלוונטי שכדאי לשלוח אליו יותר תנועה ומעלה אותו בתוצאות הדירוג.

שיווק באמצעות תוכן אינו מביא ל"כיבושים מהירים". זוהי שיטה הדורשת סבלנות ובניית יחסים לטווח. בניגוד לפרסומות שרצות כל עוד אנחנו משלמים עליהן, תוכן טוב צריך לכתוב רק פעם אחת, הוא יישאר באתר ויניב תשואות לטווח ארוך.

כתיבה שיווקית שונה מסוגי הכתיבה האחרות. כדי לשווק באמצעות התוכן יש צורך להכיר את הרגלי הקריאה של הגולש ברשת האינטרנט, את עקרונות השיווק ולכתוב רהוט, ממוקד ומעניין.

רוצים לשווק באמצעות תוכן, צרו קשר, עזרנו כבר לאינספור מותגים, נוכל לעזור גם לכם.

מאמר זה נכתב ע"י – רינה יוגל – היא מנכ"ל חברת טקסטלי העוסקת בכתיבה שיווקית.

טקסטלי

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *