התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

רפואה סינית תזונה – באדיבות יובל בלייר מומחה לרפואה סינית

רפואה סינית תזונה – באדיבות יובל בלייר מומחה לרפואה סינית

הרפואה הסינית רואה במרכיב התזונה בסיס חשוב לריפוי הגוף ממחלות שונות וכחלק מהרפואה המונעת. איזון, התאמה אישית והרגלי אכילה נכונים הם בין העקרונות המרכזיים של התזונה הסינית.

רפואה סינית תזונה – 5 דגשים של הרפואה הסינית

לפי הרפואה הסינית לגוף האדם יש שלושה מקורות אנרגיה עיקריים, מקור של אנרגיה מולד ושני מקורות של אנרגיה נרכשת. מקור האנרגיה המולד נקרא בשפה המקצועית Pre heaven Qi. אנרגיה זו שוכנת בכליות. סוג האנרגיה השני נקרא Post heaven Qi. אנרגיה זו מגיעה משני מקורות: מזון וחמצן. אנרגיה זו, בשונה מהאנרגיה הקודמת, מתחדשת ומתחזקת את הגוף שלנו ברמה היומיומית.

התזונה הסינית שמה דגש גדול על תזונה לפי עונת השנה. לגוף שלנו יש דרישות שונות בקיץ, כשהטמפרטורות גבוהות, ובחורף כשקר ויורד גשם. בקיץ נרצה לצורך מזונות קרים עם הרבה נוזלים. לעומת החורף הקר, שבו נצטרף לצרוך תבשילים שהתבשלו מספר שעות, קטניות, מרקים ועוד.

הרפואה הסינית מתייחסת לטעם של כל מזון: מלוח, מתוק, חריף, חמוץ, מר וחסר טעם. כל טעם מתייחס לאיבר אחר ברפואה הסינית. המלוח לכליות, החריף לריאות, החמוץ לכבד, המר ללב והמתוק לטחול. כל טעם כזה עוזר לחזק את אותו איבר, אך במצב של צריכה מוגזמת של טעם מסוים יכול להיווצר נזק.

התזונה לפי הרפואה הסינית מתייחסת שונה לכל מטופל לפי הקונסטיטוציה שלו. כל אדם יקבל תזונה שונה על פי מה שהוא מתאר: מאיזו בעיה הוא סובל? חם לו או קר לו? האם יש לו מערכת עיכול חזקה? מה צבע הלשון שלו? ועוד שאלות רבות שעוזרות מאוד לדייק את סוג המזון שאותו מטופל צריך לצרוך. לדוגמא: אדם עם עודף משקל, שמתלונן על שיעול עם הרבה ליחה. לאדם כזה יהיה אסור לאכול מוצרי חלב, יהיה עליו להמעיט בדברי מתיקה, בפירות ובמאכלים נוספים היוצרים לחות בגוף אשר מחמירה את הבעיות הבריאותיות שמהם הוא סובל. לעומתו האדם הסובל ממחלות הנובעות מיובש כמו עצירות כרונית, מחלות עור, ציפורניים שבירות ועוד יצרוך יותר פירות וימנע ממאכלים חריפים וממאכלים המייבשים מבחינה אנרגטית.

כמו שהרמב"ם אמר: בבוקר אכול כמלך, בצהריים כנסיך ובערב כאביון. גם הרפואה הסינית שמה דגש על שעות האכילה. ברפואה הסינית קיים שעון אנרגטי, המתאר באיזו שעה כל איבר בגוף נמצא בשיא האנרגיה שלו. הקיבה נמצאת בשיאה בשעות הבוקר 7:00-9:00. בטווח השעות הזה הקיבה מעכלת בצורה הטובה ביותר. לכן חשוב גם לצרוך מזון עשיר ומזין שייתן לנו אנרגיה להמשך היום. מנגד, אנרגיית הקיבה נמצאת בשפל שלה בשעות ההפוכות: 19:00-21:00. לכן, כמו שהרמב"ם ציין, חשוב לא להעמיס על הקיבה בשעות הערב, לפני השינה אלא לאכול אוכל מזין ומועט.

לחצו כאן לאתר הבית של יובל בלייר

יובל בלייר – רפואה סינית

כתובת הגעה למומחה ברפואה סינית

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *