התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

שיפור פוריות הגבר באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים

שיפור פוריות הגבר באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים

כשמדברים על בעיות פוריות, נוצרת התחושה של התמקדות באישה אך לגברים תפקיד משמעותי ביכולת הזוג להרות.  בשנים האחרונות ניתן לראות כי ישנה ירידה של כ-40% באיכות וספירת הזרע הנובעת בשל רגישות הזרע לחום, רעלים סביבתיים, תזונה לא מתאימה ומתח.

40%-60% מבעיות הפוריות קשורים דווקא לבעיות הקשורות לגבר.

קיימים מספר גורמים העשויים להשפיע על פוריות הגבר, כלומר, על ספירת זרע נמוכה, בעיות במבנה הזרע (כמו למשל: גודל וצורה, נקרא בשפה המקצועיתמורפולוגיה) ותנועתיות הזרע (הכוונה כאן היא לתנועתיות נמוכה קדימה). נמצא כי קיימת השפעה לטובה או לרעה  הקשורה לסגנון חיים, גנטיקה ושינויים פסיכולוגיים , כלומר, כל אחד מאלה יכול להשפיע על יכולת הגבר להתרבות.

דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים הם 2 טכניקות טיפול מהרפואה הסינית הכיולים להציע אלטרנטיבה יעילה ובטוחה לאותם זוגות המחפשים להיכנס להריון  באמצעות שיפור פוריות הגבר.  מחקרים שהתבצעו בתחום מראים כי קיים שיפור סטטיסטי בכמות ובאחוז הזרעים ללא פגמים במבנה הזרע לאחר טיפול בדיקור סיני אצל גברים עם בעיות בזרע כגון: אוליגוספרמיה (ריכוז נמוך של תאי זרע), אסטנזוספרמיה (פחות מ-50% מהזרעונים נמצאים בתנועה קדימה או פחות מ-25% מהזרעונים בתנועה מהירה קדימה) וטרטוזספרמיה (הפרעה במבנה הזרע).

דיקור סיני עשוי להחזיר את הגוף לאיזון ובכך לשפר את איכות הזרע ולהגדיל את כמותו, לפתוח או להקל על חסימות מכאניות ואפילו להסדיר פעילות הורמונלית.

הרעיון המנחה של הרפואה הסינית ובתוכה, דיקור וצמחי מרפא סיניים, הוא כי מה שמניע את התהליכים בגוף ואת הגוף בכלל הוא כוח אנרגתי. כוח זה מכונה צ׳י (Qi). הצ׳י נע בתוך הגוף במסלולים קבועים ומוגדרים היטב. מסלולים אלה נקראים״מרידיאנים״. זרימה חלקה ותקינה של הצ׳י בגוף הינה חיונית לצורך בריאותו התקינה של האדם. הפרעות או שיבושים בזרימה החלקה הזו של הצ׳י בגוף, הם הגורמים למחלות. מטרת הדיקור הסיני אם כך היא להחזיר את הזרימה התקינה של הצ׳י בגוף ובכך, מחזיר את הגוף למצב מאוזן. ולכן, הרפואה הסינית מאמינה כי שיפור האיזון הכללי בגוף הגבר יתבטא גם בשיפור באיכות הזרע.

פרט לטיפולים בדיקור סיני, הרפואה הסינית מסבה את תשומת לב המטופל לגורמים נוספים באורח החיים שלו העשויים להשפיע על איכות הזרע וממליצה כיצד לשפרם. כמובן  שלא מדובר בטיפול חד פעמי וכי יש לבצע סדרת טיפולים כדאי להגיע למטרה המבוקשת. סדרה שכזו תכיל פרט לדיקור הסיני, נטילת פורמולה צמחית על בסיס יומי (מרקחת מצמחי מרפא סיניים), המלצות לפעילות גופנית מתאימה והמלצות לשינויים תזונתיים המותאמים למטופל לפי הבעיה הרפואית שאובחנה אצלו.

קיימות המלצות בסיסיות הקשורות לתוספי תזונה ואורח חיים אשר יכולות להטיב עם גל גבר המעוניין לשפר את איכות הזרע שלו, גם אם לא נמצאה אצלו בעיה ספציפית. המלצות אלה יכללו נטילת מולטי ויטמין, אומגה 3 (שמן דגים) וסלניוםבנוסף, מומלץ לאכול כמה שיותר מזונות אורגניים ולהימנע מאכילת מזונות  העשירים בשומנים רוויים כמו גם שמירה על משקל גוף תקין. המלצות לשיפור באורח חיים יכללו הפחתת רמות מתח ושמירה על מטרטורה מתאימה של שק האשכים (הימנעות מכניסה לג׳קוזי, בגדים או תחתונים צמודות וכו׳).

ידוע כי לסטרס השפעה על הפוריות אך לא  ברור עדיין כיצד בדיוק הוא משפיע או פוגע בה, אך אין עוררין בנוגע לרמות המתח הגבוהות המלוות את מטופלי הפוריות.  למרות שאין ביכולתו של הדיקור הסיני להוריד את רמות המתח של החיים היומיומיים, הדיקור בהחלט יודע כיצד לגרום לגוף להתמודד טוב יותר  ולהגיב טוב יותר למצבים המערבים סטרס שכזה. טיפול בדיקור סיני לכשעצמו הינו מרגיע מאוד.  רוב המטופלים מרפים מרגשות תקועים ונרגעים.

זמן הטיפול המינימלי אצל גבר הינו כשלושה חודשים.  אך עם זאת, ניתן לראות לעיתים שיפור  באיכות הזרע ובכמותו עוד לפני, מה שהופך את הדיקור הסיני לכלי משלים לטיפולי פוריות כמו הזרעה או הפריה חוץ גופית. גם אם התחלתם טיפול פוריות או IVF, אין מניעה מלהתחיל טיפול בדיקור סיני . במחקר שבדק גברים עם בעית פוריות בלתי מוסברת אשר לא ניתן היה להכניס את הזרע שלהם לתוך הציטופלסמה של הביצית (ICSI), טופלו הגברים בדיקור סיני פעמיים בשבוע למשך פרק זמן של 8 שבועות שמיד בסיומם היה נסיון נוסף להזרקת הזרע לביצית (ICSI) הראה כי  דיקור סיני עשוי לשפר את איכות הזרע וכמותו ולשפר את שיעורי ההצלחה  של טיפולי הפוריות.

הרפואה הסינית מסתכלת ורואה את האדם בשלמותו. שיפור במצב הכללי של בריאות הגוף יהיה קשור באופן ישיר לשיפור באיכות ובמדדי הזרע.  במהלך סדרת הטיפולים בדיקור סיני ניתן לצפות להרגשה כללית טובה יותר הבאה לידי ביטוי בשיפור רמות האנרגיה והכוח, שיפור באיכות השינה והפחתת רמות הסטרס. גוף בריא יותר מייצא זרע בריא יותר. גם אם יש צורך בטיפולי פוריות (הזרעה או הפרייה חוץ גופית), שילוב הטיפול בדיקור ובצמחי מרפא סיניים עשוי להשפיע על איכות הזרע, מה שעשוי לשפר את אחוזי ההצלחה של טיפולי הפוריות באופן כללי.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *