התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

שירותי תרגום – איך תמצאו מתרגם מקצועי ואיכותי?

שירותי תרגום – איך תמצאו מתרגם מקצועי ואיכותי?

שירותי תרגום הם שירותים הניתנים לאנשים המעוניינים להעביר תכנים ומסרים משפה אחת לשפה שנייה. תרגום טקסטים משמש למגוון מטרות, לתרגום של טקסטים ספרותיים, מסמכים רפואיים, מסמכים משפטיים, חוזים וטקסטים עסקיים, הרצאות ומאמרים מעולם האקדמיה ועוד. כדי להצליח בעבודת התרגום וכדי שהקורא שיקרא את הטקסט בשפת התרגום לא ירגיש שהטקסט מתורגם, יש צורך במתרגם מקצועי שרכש השכלה בתחום ולמד את אומנות התרגום.

שירותי תרגום – איך למצוא מתרגם מקצועי ואיכותי?

הניסיון הוא אחד הפרמטרים המעידים על המקצועיות והמיומנות של שירותי התרגום. לא כל מי שדובר שתי שפות יצליח לתרגם נכון את הטקסטים ולשרוד בשוק התחרותי. ותק של שנים מלמד על שביעות רצון של הלקוחות, שביעות רצון שאפשרה לחברת התרגום לשרוד בשוק ולצבור ותק רב שנים.

כמעט כל מי שחיפש שירותי תרגום ניצב בפני הדילמה המוכרת, האם לבחור מתרגם עצמאי או חברת תרגום? למתרגם העצמאי יש יתרון בולט, הקשר אתו תמיד יהיה קשר אישי, אפשר להפנות אליו כל שאלה או בקשה והוא כמעט תמיד יהיה זמין. הבחירה בחברות תרגום מתאימה לאנשים הזקוקים לתרגום רב וקבוע של טקסטים ומסמכים וחשוב להם שהמתרגם יעמוד בלוח הזמנים. חברת התרגום מעסיקה מתרגמים רבים היא יכולה להתחייב ללוח זמנים מחייב ולמצוא לכל מסמך וטקסט את המתרגם המתאים השולט בתחום שבו עוסק התוכן הספציפי.

תרגום מסמכים מחייב שליטה הן בשפת המקור והן בשפת היעד ובנוסף גם בתחום שבו עוסק המסמך. כמעט ולא ייתכן שמתרגם העוסק בתרגום של ספרות יפה ידע לתרגם בהצלחה גם טקסטים משפטיים או מסמכים רפואיים. לכל תחום יש את המונחים המקצועיים, את הביטויים הייחודים ואת משלב השפה המתאים. לכן לפני שאתם בוחרים מתרגם חשוב לוודא כי הוא שולט היטב בתחום שבו אתם נדרשים לתרגום.

חשוב לבחור חברת תרגום אמינה ובעל מוניטין. אם תעניינו בפורומים ייעודיים ובקבוצות פייסבוק העוסקות  בתחום התרגום תוכלו למצוא אינספור תלונות על חברות שלא עמדו בלוח הזמנים, על תרגומים באיכות גרועה, מתרגמים שלא הסכימו לבצע תיקונים נדרשים ועוד. כדי להיות בטוחים במקצועיות של החברה שבחרתם, בקשו לראות דוגמות של תרגומים. אתם יכולים לבקש לתרגם עבורכם מאה מילים, לדוגמה, ולהתרשם מאיכות התרגום, אם יש לכם טקסטים רבים לתרגם, נסו טקסט אחד, אפילו בתשלום, ואם התרגום עונה על הציפיות שלכם, המשיכו הלאה.

קראו עוד על בעלי מקצוע

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *