התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

אבחון קשב וריכוז שאלות/ תשובות

אבחון קשב וריכוז שאלות/ תשובות

אם אתם סובלים מהפרעת קשב וריכוז או אם יש לכם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לכם ודאי שאלות רבות בנושא. במרכז גלאי אספו כמה שאלות נפוצות וגם ענו עליהן תשובות.

אם עדיין לא קיבלתם תשובה מספקת או שיש לכם שאלות שלא ענינו עליהם, אתם מוזמנים ליצור איתם קשר בחלק התחתון של המאמר, נשמח לענות על כל תשובה

אבחון קשב וריכוז – על כל שאלה תשובה!

שאלה: מהי הפרעת קשב וריכוז?

תשובה: הפרעת קשב וריכוז היא הפרעה הגורמת לפיזור הקשב ולגירוי יתר. תופעה זו גורמת להפרעה משמעותית בתפקודים שונים כמו למידה, התנהגות, סדר, ארגון ועוד. ילדים ומבוגרים הסובלים מהתופעה מתקשים, בדרך כלל, בפעולות כמו קריאה, חישובים, למידה וכל פעולה הדורשת התארגנות מיוחדת.

שאלה: מי מוסמך לבצע אבחון קשב וריכוז?

תשובה: בחוזר של משרד הבריאות שפורסם בשנת 2010 הודגש בבירור כי רק פסיכיאטר, נוירולוג, פסיכולוג או רופא ילדים העוסקים בתחום רשאים לבצע אבחון קשב וריכוז.

שאלה: מה ההבדל בין אבחון שנערך על ידי פסיכיאטר לבין אבחון שנערך על ידי נוירולוג?

תשובה: כאשר פסיכיאטר עורך אבחון של הפרעות קשב וריכוז הוא יכול לאבחן גם את ההשפעות הרגשיות של המטופל שנוצרו כתוצאה מההפרעה כמו דימוי עצמי נמוך, קשיים חברתיים, בעיות התנהגות, דיכאון, חרדות ועוד. כאשר נוירולוג מבצע את האבחון הוא לא יכול לאבחן תופעות רגשיות מאחר ואין לו את ההכשרה המתאימה.

שאלה: מה כולל האבחון?

תשובה: כל אבחון של הפרעות קשב וריכוז צריך לכלול שלושה מרכיבים, הערכה קלינית, שאלונים להורים ולמורים ובדיקה אובייקטיבית המעריכה את התפקוד של המטופל כמו למשל מבחן טובה.

שאלה: האם הפרעת קשב קיימת רק אצל ילדים?

תשובה: לא. הפרעת קשב וריכוז אינה חולפת בגיל הבגרות והיא מלווה את המטופל גם בחייו הבוגרים. לעתים מצליח המבוגר לחיות ללא מצוקה, אך במצבי לחץ, כמו למשל בחינות בגרות, בחינות באוניברסיטה או במצבים מסוימים בקריירה, הפרעת הקשב תצוף מחדש ותגרום לקשיים.

שאלה: מהו הטיפול הנדרש לסובלים מהפרעות קשב?

תשובה: הטיפול בהפרעת קשב הוא טיפול מורכב הכולל ברוב הפעמים טיפול משולב של טיפול תרופתי וטיפול פסיכולוגי. הטיפול התרופתי הנפוץ והיעיל ביותר, נכון להיום, הוא הריטלין. חשוב לדעת כי הטיפול התרופתי אינו ניתן רק במקרים קשים, הוא טיפול יעיל בכל מצב והמטפל ידע להתאים את המינון המדויק לכל מצב. כדאי לדעת כי יש מספר תרופות אלטרנטיביות טבעיות המחליפות את הטיפול התרופתי הקונבנציונאלי.

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *