התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף

בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף

לפי חוק זכויות החולה אותו אנחנו רואים תלוי באופן ברור בכל מקום בו אנחנו מקבלים טיפול רפואי- כל אדם יכול להתנגד לטיפול רפואי ואין לחייב אותו או להכריח אותו אם הוא לא מסכים לכך. אם מדובר בטיפול רפואי דחוף שדורש התערבות מיידית ובמקרים בהם מדובר בסכנת חיים ניתן ואפשר לתת טיפול ללא הסכמה אבל יש צורך באישורם של שלושה רופאים.

חוק זה תקף על כל בני האדם והמטופלים באשר הם- אך מה קורה כאשר המטופל לא יכול לאשר את הטיפול הרפואי ולא בגלל שאינו מעוניין אלא בגלל שהוא לא יכול לנהל את ענייניו ולקבל החלטות רפואיות לגבי מצבו בשגרה וגם בחירום? במקרים כאלה יש להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף המטופל.

בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף המטופל

כאשר מדובר באדם שאינו יכול להסכים או לסרב לקבלת טיפול רפואי בגלל שמצבו הנפשי ו/או הגופני אינם מאפשרים זאת- יש צורך למנות אפוטרופוס שבתוקף תפקידו יקבל עליו את הסמכות לטפל בעניינים הרפואיים של אותו אדם. במידה ויש קרוב משפחה או אדם אחר שיכול להיות אותו אפוטרופוס תגיש המשפחה בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף המטופל, ובמידה ולא אז בית המשפט ימנה את האפוטרופוס לגוף מטעמו.

באילו מקרים ניתן להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף המטופל?

כאשר אותו מטופל זקוק לטיפול רפואי שגרתי או טיפול רפואי חירום- ואינו יכול להחליט על קבלה או הסכמה על הטיפול ואיזה סוג טיפול יש להגיש בקשה למנות אדם אחראי שיהיה זה שמקבל את ההחלטות.


קראו עוד על סוגי צוואות


במקרים הבאים ניתן להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף המטופל:

  • כאשר מדובר באדם שלוקה במחלה נפשית ואינו יכול לקבל החלטות מעשיות והגיוניות בעצמו.
  • כאשר מדובר באדם ערירי וזקן שכבר אינו זוכר ונמצא בשלב דמנטי וזקוק ולטיפול
  • כאשר המטפל נותן הנחיה רפואית אך לא בטוח שהמטופל מבין לגמרי ולעומק את סוג הטיפול את המשמעות ואת ההשלכות שלו ורוצה לוודא שאכן מדובר באדם שכשיר להחליט על טיפול רפואי לעצמו.
  • כאשר אדם לוקה בשכלו ואינו יכול לקבל החלטות מעשיות והגיוניות בעצמו
  • כאשר האדם נמצא במצב פיסי שאינו מאפשר לו לתת הסכמה לטיפול רפואי אשר יש בו צורך.

בכל המקרים הנ"ל ובמקרים נוספים בהם יש צורך בטיפול רפואי נפשי או פיסי והמטופל לא יכול להחליט בעצמו ויש צורך לקבל החלטה על גופו ללא הסכמתו האישית ובניגוד לחוק יש אפשרות להגיש בקשה למינוי אפוטרופוס לגוף המטופל.


משרד עו"ד אלעד בן – צוואות & ירושות

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *