התחבר

מגזין וטיפים של עסקים

איך מטפלים בכאבי גב תחתון? סטרואידים

איך מטפלים בכאבי גב תחתון? סטרואידים

כאבי הגב הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים, וכאבי הגב התחתון הם הנפוצים ביותר. יכולות להיות להם המון סיבות, ויש להם גם מגוון טיפולים שיכול להציע לכם מומחה לכאבי גב תחתון. החל ממשככי כאבים ועד לטיפולים של הרפואה המשלימה. 

כאבי הגב התחתון יכולים לנבוע משינויים בחוליות של הגב בעיקר בקרב אנשים שעבדו או עובדים בעבודה פיזית או אצל אנשים מבוגרים. לפעמים נובעים כאבי הגב בגלל פריצת דיסק או בלט בעמוד השדרה, במצבים כאלו יש לחץ על עצבים היוצאים מהחוליות אל הידיים והרגליים ואלו נותנים את אותותיהם בדמות כאב חזק. הלחץ הזה על העצבים עלול גם לגרום לדלקת של העצב וזה יגרום להתכווצות השריר באזור ומשם רק התדרדרות והתחזקות כאבי הגב בכלל או הגב התחתון, תלוי באילו חוליות מדובר.


לקביעת תור לדיקור סיני לכאבי גב תחתון


אם תפנו לרופא אורתופד, הוא בדרך כלל יתחיל את הטיפול במתן תרופות שמיועדות לטיפול בדלקת ויתכן שלתרופות יוסיף המלצה על טיפול פיזיותרפיה. בדרך כלל הטיפול התרופתי הראשון יעשה בתרופות נוגדות דלקת שאין בהן סטרואידים.

אם הטיפול לא יעזור, יעבור האורתופד לטיפול בנוגדי דלקת שכן מכילים סטרואידים ואולי אפילו ייתן סטרואידים בזריקה לישבן. השלב הבא במסגרת הטיפולים הקונבנציונליים של הרפואה המערבית יהיה טיפול חודרני יותר  שיעשה בניתוח. המטרה של הפרוצדורה הניתוחית הוא לטפל במרווחים הקיימים בין החוליות, במקומות שיוצרים לחץ על העצב וסילוק הדלקת באזור.

אם ניסיתם את השלבים הראשונים ואתם חוששים מפרוצדורה חודרנית (ובצדק. בכל זאת עמוד שדרה) או שאתם מלכתחילה מעדיפים טיפול נטול כימיקלים וסטרואידים, לרפואה הסינית יש מענה עבורכם. כל מה שצריך לעשות זה לפנות למומחה לכאבי גב תחתון שבא מעולם הרפואה המשלימה (עוד על רפואה אלטרנטיבית).

מה אתם יכולים לעשות לבד?

תוכלו להתכופף במקלחת ולהזרים על האזור הכואב מים חמים וקרים לסירוגין. דקה חמים, חצי דקה קרים וחוזר חלילה. זה ישפר את זרימת הדם באזור, יפחית את הכאב ויסייע להחלמה מהדלקת. בנוסף לכך, קיימות בחנויות טבע כל מיני פורמולות ותערובות של כל מיני צמחי מרפא טבעיים שמטרתם היא טיפול בדלקת ועל ידי כך הפחתת הכאב. הם עושים פעולה הדומה לתרופות הכימיקלים שמציעה הרפואה המערבית.

ואם גם זה לא עזר?

מומלץ לפנות למטפל ברפואה סינית. יובל בלייר מומחה ברפואה סינית מספר שניתן לשלב טיפול בדיקור, טווינא ועוד. הטיפול בדיקור באזור הגב ובנקודות נוספות יטפל בכאב ובדלקת. יש מטפלים שמשלבים גם טיפול בחום, כוסות רוח או מנורת אינפרא אדום. כל אלו משפרים את זרימת הצ'י ומזרזים את חיסול הדלקת והחלמת המקום.

ואיך סקס קשור?

לפי הפילוסופיה הסינית הגב התחתון נשלט על ידי האנרגיה של הכליות אשר משויכות למערכת המינית, לכן היא ממליצה על קיום יחסי מין במצבים של כאבי גב ומנחים מסוימים ספציפיים על מנת לחזק את הגב התחתון ולהפחית את תופעת הכאב

יובל בלייר – רפואה סינית

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *